TORDAS-GYÚRÓI TÁRSULT EVANGÉLIKUS EGYHÁZKÖZSÉG

2013. július 8.

Családos tábor, Szigetmonostor 2013, 1. nap

Tavaly kipróbáltuk, és bevált. A forma is, és a hely is. A forma -családos tábor- azt jelenti, hogy szülők és gyermekeik együtt nyaralnak, tábori körülmények között, annak minden örömével és nehézségével együtt.

A hely, Szigetmonostor a Szentendrei sziget egy csendes kis faluja. Az idei árvíz a települést is érintette, pár hete ki is kellett költöztetni bizonyos részeiről az itt lakókat, de alapjában véve nem változott tavalyi önmagához képest. Az árvízről is már csak az elhagyott homokzsákok árulkodtak. Na meg a szúnyogfelhő, ami minden szürkületkor rajokban támadott, másnap pedig az elvakart csípések emlékeztettek rá felnőttet és gyereket egyaránt.

A szállás is ugyanaz, mint tavaly, a falu katolikus plébániájának épülete és zárt udvara, ami ideális helynek bizonyult már akkor is maroknyi csapatunknak. Egy kis statisztika: az idén összesen 16 felnőtt és 24 gyerek vett részt a táborban, mindezt 8 családból.

Részletes fényképes beszámoló!

1. nap, 2013. Június 29. szombat

A szállásadókkal történt egyeztetés alapján az első napon csak délután foglalhattuk el a szálláshelyet. Süller Zsolt -táborvezetőnk és lelkészünk- ezért egy kis kitérőt tervezett szombat kora délutánra azoknak, akik már ebéd után el tudtak indulni otthonról: Szentendrén tehettünk közös kirándulást.

Tervünk csak annyi volt, hogy sétálunk egyet a belvárosban. El is indultunk, aztán "utunkba akadt" a Bükkös patak.

Először csak a partól méregettük...

...aztán lemerészkedtünk a mederhez, és itt már látszott, ahogy a gyerekek fantáziája meglódul...

...az sem szegte kedvüket, hogy a felnőttek az elején még bizalmatlanul méregették...

...ők nekiindultak, lesz ami lesz...

...lekerültek a szandálok, majd...

...kitört a VAKÁCIÓ!!!

Hogyan is folytatódhatott volna másként ez a remek kezdet, mint egy fagyizással?

Előbb rendeztük sorainkat, és persze eligazítottuk a csurom vizes ruhák sorsát, kupaktanácsot tartottunk...

...csak ezután indultunk.

Fagyiztunk.

Ezek után a következő célállomás, a szentendrei evangélikus templom felé vettük utunkat.

Itt a szentendrei gyülekezet lelkésze, Horváth-Hegyi Olivér és felesége fogadott minket. Olivér bemutatta az új templomot, amit 2004-ben szenteltek, és ami számos építészeti díjat is nyert. Beszélt a gyülekezetről és az ott folyó közösségi életről.

Én személy szerint életemben először voltam egy, a 2000-es években épült modern templomban, ezért nagyon megragadtak a különleges templom-belsőépítészeti elemek, kiváltképp a színválasztás. Mint megtudtuk, a kék színnel a tervezők a Mennyország végtelenségét és nyugalmát szerették volna érzékeltetni a falakon belül. Hatásos, az biztos.

Ezzel el is telt a délután nagy része, már csak az volt hátra, hogy az utunkba eső ügyeletes patikából beszerezzünk pár flakon szúnyogriasztót, és ezzel megnyugodva a komp felé vegyük az irányt.

Szigetmonostoron örömmel tapasztaltuk, hogy a csapat többi tagja is szerencsésen megérkezett. A sátorozók felverték a sátrakat:

Majd következett az első közös vacsora:

A vacsora után a fiú szakasz még próbálkozott egy kis focival, mint mindig:

A táborvezető ezek után takarodót rendelt el. Úgy hallottam, egy gyereket sem kellett ringatni.

Köszönjük Istennek ezt az igazi szép élményekkel teli táborkezdő napot, és gondoskodását, melyet egész idő alatt érezhettünk.